Mobilgrease Special jest wysokiej jakości czarnym smarem typu EP z zagęszczaczem na bazie hydroksystearynianu litu . Jego formulacja zapewnia ochronę przed zużyciem, rdzą i korozją, wymywaniem wodą i utlenianiem w wysokiej temperaturze. Zawiera on także dwusiarczek molibdenu (0,75% MoS2, moli) polepszający ochronę przeciwzużyciową.
Mobilgrease Special jest uniwersalnym smarem samochodowym do zastosowań przy wysokich obciążeniach w samochodach osobowych, ciężarówkach, traktorach, sprzęcie budowlanym, konstrukcyjnym i górniczym oraz innym sprzęcie ruchomym. Zalecany zakres temperatur pracy od –20 °C do +130 °C. Z powodu dodatkowego zabezpieczenia przeciwzużyciowego uzyskanego dzięki dodaniu dwusiarczku molibdenu, Mobilgrease Special jest szczególnie odpowiedni do wysokoobciążonych łożysk w ruchu ciernym, wahadłowym lub ślizgowym.
Własności i zalety
Mobilgrease Special jest członkiem rodziny produktów Mobilgrease, które zdobyły uznanie na całym świecie dzięki swojej innowacyjności i wyśmienitemu działaniu. Zostały one opracowane przez technologów ExxonMobil we współpracy z personelem technicznym na całym świecie.
Mobilgrease Special został zaprojektowany jako uniwersalny, wysoko wydajny smar do łożysk i elementów podwozia o szerokim zastosowaniu w pojazdach samochodowych i sprzęcie przemysłowym. Mobilgrease Special oferuje następujące właściwości i potencjalne korzyści
Lepsze zabezpieczenie przed zużyciem przy dużym obciążeniu i wibracjach niż w przypadku konwencjonalnych smarów EP
Dobra ochrona przed rdzą i korozją ograniczająca przerwy konserwacyjne i okresy postoju
Dobra odporność na wymywanie wodą zapewnia właściwe smarowanie nawet w obecności zanieczyszczeń wodnych
Dobra pompowalność w centralnych układach smarowania
Zastosowania
Mobilgrease Special jest uniwersalnym smarem samochodowym do zastosowań przy wysokich obciążeniach w samochodach osobowych, ciężarówkach, traktorach, sprzęcie budowlanym, konstrukcyjnym i górniczym oraz innym sprzęcie ruchomym. Smar stosowany jest do takich elementów, jak:
Łożyska kół, szczególnie w ruchu ciernym, wahadłowym lub ślizgowym
Elementy podwozia działające w ciężkich warunkach