-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.K2
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Wyobraź sobie wyjątkowo pechowy dzień. Ten kiedy Twoje auto na skutek awarii zatrzymuje się na trasie i nie możesz dojechać do celu. Jeśli już znajdziesz kogoś, kto będzie mógł holować Twoje auto do najbliższego mechanika lub w dowolne bezpieczne miejsce, pojawi się kolejny problem. Czy mamy odpowiednią linkę holowniczą, a jeśli jest to czy da radę? A jeśli się zerwie, albo pęknie któryś z haków? Zerwane elementy linki z dużym impetem mogą uderzyć w samochód, uszkadzając lakier, szyby, lampy.
Na wszelki wypadek warto mieć zatem linkę holowniczą dobrej jakości.
Linka holownicza pleciona z hakami - wytrzymała, wykonana z mocno skręconych włókien polipropylenowych, przeznaczona do holowania pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 1500 kg.
Lina holownicza jest wykonana z wodoodpornego tworzywa, zakończona po obu stronach solidnymi hakami z zabezpieczeniem przed wypięciem. Bez problemu pomoże odholować do mechanika auto średniej wielkości. Linka holownicza o długości 4 metrów i jaskrawym, żółtym kolorze pozwoli na bezpieczny hol pojazdu w każdych warunkach drogowych.
Cechy linki holowniczej 1,5T/4M:
długość - 4 metry,
udźwig - do 1500kg,
materiał - polipropylen,
zakończenia - stalowe haki z zapadkami zabezpieczającymi przed wypięciem
Sposób użycia:
• Ustawić samochody w odległości maksymalnie 3 metrów aby lina holownicza była luźna i można ją swobodnie zaczepić.
• Rozkładamy trójkąt ostrzegawczy i montujemy go z tyłu auta holowanego – na tylnej szybie, na tylnej wycieraczce, tak aby był widoczny i bezpiecznie zamontowany.
• Szukamy miejsc do montażu linki holowniczej, pod zderzakiem, w aucie holującym i w aucie holowanym. Jeśli pojazdy nie posiadają widocznych, stałych metalowych uszek, szukamy zaślepek w zderzakach. Otwieramy je i wkręcamy w nie uszko do holowania. Uszko powinno znajdować się przy kole zapasowym. Uszka muszą znajdować się po tej samej stronie - w samochodzie holującym i holowanym. Nie holujemy auta mocując linę do haka.
• Przymocować linę holowniczą do uchwytów auta holującego w taki sposób aby lina się nie obluzowywała i nie spadła podczas holu.
• Zapiąć hak liny na wkręconym uchwycie auta holowanego. Na lince holowniczej możemy umieścić większy kawałek materiału w kolorze jaskrawoczerwonym albo pomarańczowym. Zwiększy to bezpieczeństwo, albowiem inni kierowcy będą widzieć linkę pomiędzy samochodami.
• Kierowcy zajmują miejsca za kierownicami aut. Kierowca w aucie holowanym umieszcza kluczyk w stacyjce i włącza standardowe oświetlenie zewnętrzne. Sprawdzić czy tylne światła samochodów poprawnie działają, wrzucić bieg jałowy (N). W aucie holowanym nie włącza się świateł awaryjnych.
• Kierowca auta holującego przed włączeniem się do ruchu powinien ustawić samochód w takiej odległości aby linka holownicza się napięła w celu uniknięcia jej zerwania i efektu "wyrwania" auta holowanego do przodu.
• Kierowca auta holowanego musi być czujny i bacznie obserwować tylne światła pojazdu, który go holuje aby szybko reagować na jego zachowanie na drodze. Jeśli kierowca auta holującego uruchamia kierunkowskaz, kierowca auta holowanego robi to samo.
• Będąc holowanym musimy starać się cały czas utrzymywać linę napiętą, w ten sposób zapewniając komfort sobie i kierowcy holującemu.
• Należy delikatnie obchodzić się z pedałem hamulca aby nie obciążać dodatkowo auta holującego.
• Holowanie musi odbywać się zgonie z przepisami Kodeksu Ruchu Drogowego, który określa dopuszczalne prędkości holowania w różnych warunkach. W terenie zabudowanym dopuszczalna prędkość holowania to 30 km/h, w terenie niezabudowanym 60 km/h.